پیرو یادداشت «الموسیقی فی الهیئات»


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 31 مرداد 1399
بازدید : 32
نویسنده : مهدي زارع

 سبُک‌بال|مهدی زارع:
این مرقومه نیز در جهت ارتقای سطح کیفی اجرائیات (تشکلهای مذهبی مشابه)، پیشنهاداتی را در طبق اخلاص، مقابل دوستان قرار میدهد:
1. «سرعت در اجرائیات»: از دو جنبه بررسی میشود: 1)جلوگیری از فرسایشی شدن کار بر اثر طولانی شدن آن؛ 2)ضمن اینکه از دید ناظر بیرونی، اصطلاحاً پرستیژ کار حفظ میشود، وقفه های طولانی، آنان را به سطوح نخواهد آورد.
2.«اخلاق در اجرائیات»: از دو جنبه درونی و بیرونی بررسی میشود: درونی: اعضای تشکیلات با رعایت اصول رفتاری و کاری، رعایت محدودیت‌هایی سازنده را تمرین خواهند کرد. 2)بیرونی: مانور اخلاق مداری، مقابل دیدگان مردم، جلوه ای از رفتار صحیح تشکیلات اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت که به بهبود و اصلاح تلقی مردم از تشکیلات و اعضای آن منجر خواهد شد. رفتار زننده و ناشیانه یکی از عوامل(مانند پرخاشگری و استعمال الفاظ ناصواب و...) باعث ایجاد نگرش سوء نسبت به کل مجموعه خواهد شد. این یعنی کاهش اثربخشی پیام‌رسانی که مستقیماً هدف از فعالیت را نشانه میرود.
3.«خلاقیت در اجرائیات»: کار اگر بنحوی اجرا شود که تحسین مخاطب را بواسطه خلاقانه بودن آن برانگیزد، عمیقاً با ذهن مخاطب پیوند برقرار میکند. این یعنی ضریب دادن کار و تعمیق نفوذ.
4.«حساسیت در اجرائیات»:  به تعبیر عامیانه ای اشاره دارد که میگوید: "افراد خود را صاحب کار بدانند" و قلباً با آن ارتباط عاطفی داشته باشند. ایجاد عاطفه به میزان توجیه شدن افراد نسبت به اهمیت کارشان بستگی دارد.
5.«هماهنگی در اجرائیات»: مدیریت منابع انسانی و تجهیزات به واسطه ی یک مدیر یا مسئول تشکیلات.
6.«فراگیری انسانی برنامه ها»: مهم ترین ویژگی راس تشکیلات، توانایی تقسیم کار بین اعضا است. بدیهی است که کاری که محول میشود باید اصطلاحاً بامعنی باشد. انگیزه افراد در کار زمانی افزایش می یابد که: افراد استقلال کافی در کار را داشته باشند، بازخور دریافت کنند و کارشان بامعنی و مهم باشد. 
چند نکته مهم:
✅ برنامه ریزان باید جامعه ی مخاطبین را تا حدی که منابع کشش دارد، بزرگ در نظر بگیرند.
✅ رعایت هنجارهای اجتماعی از الزامات اجراست. نقض آداب و هنجارهای یک منطقه منافات دارد با هدف کار و طبیعتا اثربخشی را کاهش میدهد.
✅ مجریان ممکن است به سبب تکرار برنامه ها، کیفیت اجرا را از دستور کار خارج کنند. گاها با افزایش تعداد برنامه ها و خستگی مجری ها، کیفیت اجرا افت میکند. باید به این نکته بدیهی همیشه توجه داشت که مخاطبین جدید کسانی هستند که برای اولین بار با برنامه شما مواجه میشوند. پس هر برنامه باید نهایت کیفیت را داشته باشد.
✅ در اعلام برنامه ها و محل مراسمات، بهتر است حتی الامکان از آدرس دهی مکانهای عمومی و شناس استفاده شود.
 





:: موضوعات مرتبط: تحلیلی , ,
:: برچسب‌ها: موسیقی در هیئت , هیئت سائلین الزهرا , مهدی زارع , مدیریت , اجرائیات هیئت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سبک‌بال و آدرس immahdizare.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com